Hej igen!

Med anledning av mitt förra inlägg är det bara att beklaga det trista bemötande vi får på många arbetsplatser vid VAB/egen sjukdom. Jag kan till viss del förstå det, för jag har själv suttit med arbetsledande roll och tagit emot sjukdomsanmälningar. Men jag blev för f-n inte sur och grinig för att ngn blev sjuk; det är väl inget man planerar ...och ett litet "Krya på dig" tycker jag ingår i en arbetsledares ordförråd!

Jag är då ingen regelbunden uppdaterare, men med sjukdom, julklappsinköp, Luciafirande etc är väl december en sådan där månad som bloggen helt enkelt får stå tillbaka. Vi har varit hemma sedan förra torsdagen pga sjukdom, men imorgon väntar dagis igen och mamma ska iväg och få brösten klämda...mammografi, alltså!

Skapar, det gör jag, men nästan bara till SWEScrapbook. Dock, här är två som inte är dit:

Nr 1 är skapad med material från Studio Calico, så snygga månadspaket! Lite har jag förstås satt dit utöver paketets innehåll...
197060-166

Nr 2 är från en ritstund vi hade på whiteboardtavlan; han ritade efter mig och det var den första gubben han gjort! Dessutom har han ju ett så roligt ansiktsuttryck på bilden!
197060-165

Ser att den är ngt kapad nertill, kanten är chalkad där också...

För övrigt stör jag mig på idiotiska grannar idag; igår kväll började hon borra kl 21:30! Jag gick ut på balkongen och bankade lätt i räcket för att hon skulle öppna sin dörr. Och det gjorde hon, stirrade argt och undrade vad jag ville??? "Men snälla du, klockan är 21:40, du kan väl inte borra nu? Vadå, klockan är tjugo i tio, alltså inte tio, svarar hon mig och stänger dörren!  

Helt uppriktigt tillhör hon den grupp av människor som tror att det finns ngn slags klausul i ett hyreskontrakt som säger, att väsnas hur mycket du vill fram till tio, för det får man! Sedan ska det vara tyst...

Nej, du kära dumjävel till granne, man får aldrig störa sina grannar, oavsett tidpunkt!  Kan tillägga, att det blev inget mer borrande under kvällen...

Till sist:
 


Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Fin pepparkaksgubbe du har, ser ut som goa bullar!
Och så fina LO.
Håller med dej i allt om VAB/sjuk och krya på dig!!!
Här är allt på topp, sitter och lär mig min nya kamera är såååååååå lycklig. Nikon D40 mmmm
Kram kram AA

Postat av: Karoline

Vilka fina LO:s! Ska nog härma dig med att rita före och låta M göra samma. roligt att ha sen ju!
Håller också med dig om det tråkiga bemötandet man får vid VAB/sjukdom. :-(
Hoppas att ni får en bra helg!
:-)

2007-12-14 @ 10:43:30
URL: http://frusigoldson.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej!
Superfint som vanligt. Älskar alla fina grejjer (dekos) du har på dina alster och har nu varit in på den där månadskitssidan och det var ju verkligen underbara saker. Men, hur får man hem sånna kit? *hittar inte*

2007-12-14 @ 19:35:29
URL: http://www.marajjahsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Maria

Å, har du main kit eller add-on och hur fungerar det? Läste om att de bara accepterar paypal, är det så? Hur fixar man sånt? hur säger man upp detta opsv. Jag vill veta ALLT! *pliiiis*

2007-12-14 @ 19:40:48
URL: http://www.marajjahsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Skumpis

Underbara nya alster! Älskar den svarta, är småcirklar på g nu? Noterar dessutom att chalken hittat hem till Annika igen ;-)

Kram och trevlig helg!

2007-12-14 @ 21:16:10
URL: http://skumpis.blogspot.com
Postat av: Cattis

Ja..jisses hur folk kan va! =(
Men dina layouts är helt underbara och kreativa!!

2007-12-15 @ 14:14:08
URL: http://kathis.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej vännen :)
Mm de där bullarna ser yummi ut!!!!
Hoppas ni haft en bra helg, skickar en ,massa kramar!!
/ Malin

2007-12-16 @ 20:47:41
URL: http://slosa.blogspot.com
Postat av: Maria E

Fullkomligt älskar dina layouter!!!!!

2007-12-17 @ 19:15:55
URL: http://mek73.blogg.se
Postat av: EmmLa

Haha vilken rolig & snygg LO!

2007-12-22 @ 10:06:46
URL: http://emmlisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback