Fy farao...

...vad jag är trött på att laga mat! Fick jag önska mig ett endaste ting, så vore det en kock! Inte nog med att jag är trött på att laga mat, jag har en gubbe som är sås-kött-potatistypen! Och jag är helt tvärsemot; älskar medelhavsstuket, japanskt, vegetariskt och thailändskt! Suck...räknas kock som hushållsnära, avdragsgill kostnad??? Jaja, vi blev mätta idag också, trots allt...

Idag har jag varit på IKEA och shoppat lite till sonens rum, som vi återigen håller på att göra om; undrar om jag, för det är ju jag, blir nöjd någon gång? Nu får det nog vara färdigt för ett tag; här ska börjas kolla hus igen...

En styck ny layout finns det också. Ett Ord I Veckan-utmaning på SWEScrapbook, veckans ord - Jag:

197060-196

Dagens gnäll;
Varför är det så satans svårt för bilförare att blinka vid sväng nuförtiden?

Med detta säger jag God Kväll till samtliga tittare!

Kommentarer
Postat av: stine

tråkigt att laga mat

Postat av: Skumpis

Jag håller med!!! Laga mat är så urtrist, iallafall vardagsmat. Själv älskar jag all mat så länge jag slipper laga den själv. Skulle gärna ha någon som lagade mat åt mig!!!

Kan det ha varit jag som inte blinkat vid sväng idag tro? ;-) Jag har också varit på IKEA (fast antagligen inte samma som dig) och har provtestat nya GPS:en. Mycket att hålla reda på samtidigt ;-) :-D

Snygg LO! Har beundrat den på SWE-bloggen men där är man (jag) så dålig på att kommentera och sen tänker jag ibland inte på att det är nytt när jag kommer till din blogg.

Kram!

2008-01-21 @ 20:29:04
URL: http://skumpis.blogspot.com
Postat av: fraise

Meen- jag slutar aldrig att förundras över hur himla snyggt du alltid får till din rubriker. En till sak som du hanterar mästerligt! :-) PS. jag tycker inte heller att det är så kul med matlagning- med skillnaden att jag är riktigt usel på det också förstås. *tss* Jag ska nog blogga årets pepparkakshus så får du se misären som skapas i mitt kök. ;-)

2008-01-22 @ 11:50:13
URL: http://scrapblocked.blogspot.com/
Postat av: Emma

Hihi.. vilken underbar layout!!

2008-01-22 @ 12:41:41
URL: http://pysslare.blogspot.com
Postat av: cattis

Layouten är ju superhärlig!!!! =D

Och mat ja....min sambo äter då allt jag gör som tur är...men värre med barnen. Jag gillar oxå att laga mat när det är något nytt och annat än det vanliga husmanskosten som det blir dom flesta dagar..korv och makaroner...pannkaka...osv...tråååk ;o)

Kramen!

2008-01-22 @ 13:52:42
URL: http://kathis.blogg.se/
Postat av: Malin

Jaaaa, skriker jag... jag håller med dig såååå mycket i allt du säger. Ja, det där med Joels rum och husletande lägger jag mig inte i, jag syftar väl mer på tråkig matlagning och oförmågan att använda blinkers.

Vet du att jag tänkte på dig häromdagen. Jag tänkte att det är så skönt att läsa ditt "gnäll" och om dina klagomål, det är så befriande på nåt sätt och alltid lite kul. Vardagligt gnäll som man själv håller på med liksom. Så klaga på du, jag läser så gärna :-)

Jättecool LO också, med ett väldigt fint foto på dig.

Kram!
/Malin

2008-01-22 @ 19:35:19
URL: http://minimallasblog.blogspot.com
Postat av: Aase/ängel60

Hej "Gnällgumman" vad härligt att läsa dina inlägg, det gör mig glad *ler*. Visst fastnar man i hur tråkigt det är att laga mat..... Men mätt blir man varje dag ändå, konstigt!? :)Sen kommer lusten tillbaka...varifrån vet jag inte.
Skönt att få gnälla ibland eller hur? Hur som helst, LO är kanon häftig.
Kram till dej som är så go! AASE

2008-01-23 @ 19:50:59
URL: http://angel60.blogg.se
Postat av: Jenny-Li

Hemma kör vi stenhårt efter principen "den som lagar maten bestämmer vad det blir"! Vilket är SÅDÄR de gånger sambon lagar... bruna bönor och korv är inte min grej (fast ungarna gillar det...).

Tror iofs att kock räknas som hushållsnära tjänst - men fick jag välja skulle jag hellre vilja ha nån som städade upp EFTER maten, torkade upp den halva portion mat som lillkillen slängt på golvet, gnidit in i vaxduken samt marinerat sina kläder i... *muttrar*

Fixade iordning efter varje måltid helt enkelt - tänk vad mycket roligare alla andra måsten vore, om det alltid var fint i köket - det gör så himla stor skillnad!! :)

2008-01-24 @ 10:44:20
URL: http://himmelochord.livejournal.com
Postat av: AnnaB

Den här layouten är superläcker!!! :)

2008-01-28 @ 21:54:51
URL: http://annab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback