Godis, glass, kakor...tjat, tjat, tjat...

Det var länge sedan, men här kommer Dagens gnäll:
 
Tänk att det ska vara så förbenat svårt att hålla barn ifrån dessa sötsaker! Joel är just nu i en period då han konstant tjatar om  "kan jag få EN glass?"  "Kan jag få LITE godis?"  "Bara EN kaka, mamma?" Suck, tänk om han kom EN  endaste gång och bad om att få mat! Och aldrig slår det fel; varje gång vi är i affären, är det någon person (läs äldre person) som tycker att "nog får du väl en glass för mamma?" Vafan, kan jag få bestämma själv när min son ska få det?

Samma sak idag; vi ska äta mat och kvinnan (läs äldre person) i kassan säger till J att "efter maten får du väl en glass?"
det är baske mig inte lätt att få en fyraåring på andra tankar efter en sådan lockelse...tur för henne att hon bjöd i alla fall!

Scrappa lila är Färgutmaningen på
Swescrapbook denna vecka. Den gjorde jag redan innan jul och jag vet inte vad jag tycker om den nu; gillar fotot dock...
 
Ha det gott, kvinnfolk! Det har jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback