Utmanad!

Blev utmanad av Skumpis att svara på följande frågor:

1. Gör du kort eller scrappar? Scrappar enbart; har alldeles för lite tid till att göra vackra kort som ska ges bort till folk som knappt slänger ett öga på det!

2. Favoritfärg som du gärna använder? Kan jag nog inte svara på; tycker jag scrappar färg efter årstid. Nu har det varit ganska dova färger under den trista årstiden, men jag är på väg tillbaka i lysande färgers tid igen! Orange, turkos, lime, cerise, ja, härliga knalliga färger. Och mycket gärna Craft cardstock...

3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan? Rubons, spets, blommor och förstås, thickers!

4. Vilket är ditt bästa köp? Skärmaskinen från Fiskars...eller förresten, min kamera, Nikon D40x! Utan den skulle jag ju inte scrappa!

5. Finns det något du ångrar att du köpt? Hahaha, säger väl som många andra; Jolees 3d-stickers, som jag köpte i parti och minut på Tradera...fast idag kommer de faktiskt till användning i sonens pysslande... 

6. Vad för motiv scrappar du helst?  Det blir ju då oftast sonen; det var ju anledningen till att jag började scrappa, men jag gör även layouter om mig själv, mannen, trädgård etc...

7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa? Vilken? Nej, blir rejält mätt på all inspiration jag finner i många scrapforum runt om i världen.

8. Favoritpysselblogg du brukar besöka? Har jag väldigt svårt att utse; det är helt enkelt ganska många på min nästan dagliga runda...

9. Vad/vem inspireras du av? Jag inspireras när jag har bilder jag är väldigt nöjd med; när jag har nytt, fräscht material; av gallerier som Scrapinstyle och även när jag hittar roliga detaljer på layouter. Bl a....

10. Om du fick 1000 kr och handla pysselsaker för, vad skulle du köpa då? Thickers, album, mönstrade papper i mängd och rubons. Sedan är nog tusingen slut, va?


Nu utmanar jag alla och envar att svara på samma frågor och vill du får du gärna skriva en kommentar här när du svarat...
_________________________________________________________________________________________

Igår var jag iväg på scrapträff och det var mycket trevligt! Men, jisses, jag var helt slut när jag körde hemåt i snöstormen; klarar nog inte riktigt att sitta så många timmar och scrappa; hemma sitter jag i max två timmar, sedan är jag mätt!  Fick dock gjort åtta layouter och det får man väl vara nöjd med, men någon uppläggning här i bloggen blir det inte idag; det har snöat på min layoutavfotograferingsplats! 

Jag tackar dig, Lina, för att du delade med dig av din punchinella! Det var väldigt snällt, tycker jag!  Avslutar med bild på en son som börjar bli mer än lovligt trött på sin mammarazzi!
197060-234

Fast ibland går det bra också!
197060-234

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej
Det var trevligt att träffa dig igår. Du gör fantastiskt fina layouter!
Kram

Postat av: Lina T

jätteskoj att träffas Annika! Men visst blir man trött av att sitta så länge o pyssla. Då är det bra med godispauser :)
Ska nog ta mig an de däringa frågorna nån dag i veckan
kram

2008-03-24 @ 22:01:56
URL: http://ltannerfalk.blogg.se
Postat av: Pia Scrapangel

Ville bara säga att Nyklippt LOn är underbar!

2008-03-24 @ 22:51:01
URL: http://piaspyssel.blogspot.com
Postat av: Aase/ängel60

Oj vad du fick gjort mycket väntar med spänning på dina resultat. Kul med träff tycker jag, fast ibland blir det mest prat och titta på andra men det är också viktigt......

Kram Aase

2008-03-25 @ 16:00:35
URL: http://angel60.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback