Sakta men säkert lär jag mig...

...det senaste operativsystemet Windows Vista! Saker och ting ligger inte riktigt som de gjort i XP-versionen, men det är ju ändå det lättaste att lösa; värre är att jag inte har kvar mina gamla trotjänare och inte heller kan ladda in dem! Jag klarar mig inte utan Word, Excel och värst av allt Photoshop! Suck! Dock har jag löst problemet med widescreenformatet; det var såklart en inställningsfråga...tänkte inte ens den tanken först.

Jag har kollat runt lite i andras bloggar och märkt en tendens till en viss trötthet på köphysteri och det allra senaste materialet på alla alster. Det är som om man slår knut på sig själv för att hela tiden överträffa sitt senaste verk! Jag tror jag känner lite grand samma sak; själva grunden i det som fick mig att börja scrappa var ju att nedteckna minnen...kanske ska använda det jag har här hemma ett tag och sluta beställa så förbannat mycket! Jag menar, det är ju ändå bara kul att använda en eller två i en gigantisk förpackning!

Vad trist jag lät nu! Men håll med om att köphysterin verkligen är hysterisk!

Lite nytt från
SWEScrapbook; den första ett bidrag till Ett Ord i Veckan - Ljuvligt
197060-128

Det andra till temat När löven faller
197060-129

Ha en go kväll, kvinnor! För det är ni väl, de flesta som läser här?

Kommentarer
Postat av: Elin/pylle

Håller verkligen med dig om köphysterin, men det är ju så roligt med allt nytt så det känns som att man bara måste ha dom. Försöker hålla mig i från att köpa så mycket men det är så svårt.
Det är ju som du skriver att man scrappar ju för att bevara minnen och då spelar det ju egentligen ingen roll om det är med nya eller gamla grejer.
Åå så jag gillar ljuvlig är varje dag med dig, kanske snor den rubriken nångång i framtiden.
Kram och tack för kommenataren

Postat av: Aase/ängel60

Jag håller med dej om köphysterin, jag håller igen lite sjölv och försöker hitta lite "nytt" genom att använda de saker som redan finns hemma. En annan fördel är om man som jag har en syster att dela förpackingar med, då blir det lite av mycket.....
Underbara LO du gjort, du är så duktig och inspirerande. Synd att du inte kan komma på scrapträffen men ja det blir en till våren igen....
Kram til dej! AA

2007-10-15 @ 20:03:17
URL: http://angel60.blogg.se
Postat av: Cattis

Jag håller absolut med dig! Och värre är det här, när jag har två vänner som startad varsin scrapshop på nätet och dom bor alldeles för nära!! =O Får nog sluta och hälsa på dom... ;o)
Såg faktiskt ett tips, om att använda gamla tråkiga papper som bara ligger och samlar damm,tänker testa det så fort tiden finns!

Och som vanligt helt underbara härliga och inspirerande alster!! =)

Kram!

2007-10-15 @ 21:12:00
URL: http://kathis.blogg.se/
Postat av: Maria

Visst råder köphysteri. Men, jag har stått emot länge nu. Inte handlat nytt sedan innan sommaren, men så.. nu har jag beställt från Pappersbiten, Stellas och Scrapbodan. Å mkt av ungefär samma, som de här paperfrillsen. De vill jag ju inte bara ha i en strl. Menm, jag håller helt klart med dig. Å varför ska allt vara så förb. dyrt?

Postat av: Sandra

Japp, det är svårt att motstå allt fint som finns! Fast nu scrappar min syster också, så ibland försöker jag i alla fall dela lite med henne så att man får fler olika saker iställer för massor av samma. Men jag som inte behövde något nytt har varit på 3 scrapträffar med affärer på plats sedan slutet av augusti och kom hem med en massa nytt varje gång...

Den översta LOn är verkligen ljuvlig! ;-) Älskar färgerna, fotona och hur du fått ihop allt med dekorationerna!

2007-10-15 @ 23:32:41
URL: http://smamirakel.blogg.se
Postat av: Heléne

Mitt hysteriska shoppande har blivit mindre hysteriskt på sistone... sen är ju frågan om det är säsongsbetonat (jag gillar inte murriga färger) eller om det beror på mognad ;-) Tycker ändå jag har blivit bättre på att köpa det som passar mig och inte ALLT nytt. Härlig med allt det gröna på översta, kul att det blev några strandbilder från sommaren! Tur att det blev lite kantareller när du blev snuvad på höstfärgerna, så fint med lite löv på kanten :-) Ha det gott! Kram!

2007-10-16 @ 00:25:47
Postat av: fraise

Jaa du annika, jag har funderat på det där med shoppandet ett tag. *S*:-) Jag tycker inte det är såå farligt, men å andra sidan beror det väl på HUR MKT man shoppar för låt säga per månad?? :-D Men är inte detta funderande över shoppingen lite typiskt kvinnligt också?? Det här nästan lite skuldbeläggandet av det hela? Om det var män som scrappade- tror du det skulle vara mer eller mindre skuldbelagt då?? Allvarligt- tänk på hur mkt karlar köper elektronik för? Eller mekar bilar etc för? Varför är det mer OK när de spenderar pengar på sin hobby?? Bara en liten fundering. :-)

2007-10-16 @ 12:00:13
URL: http://scrapblocked.blogspot.com/
Postat av: Malin

:D HiHi har du läst mitt mail :D
Undrade just om det var nått du behvde?
*asgarv*
Ja jag vet jag måste sluta shoppa!!!!!
*kram*

2007-10-16 @ 20:44:51
URL: http://slosa.blogspot.com/
Postat av: Karoline

Visst blir det så att man lätt shoppar alldeles fööör mycket... Tex köpte jag ju jättedyra clearstamps för läängesedan som jag absolut var TVUNGEN att ha!!! Har inte ens öppnat förpackningen än...:-)

Underbara LO:s...blev riktigt sugen på att scrappa en grön LO nu!
:-)

2007-10-16 @ 21:53:10
URL: http://frusigoldson.blogspot.com
Postat av: Marie

Ja visst är det köphysteri... man matas med nya saker om och om igen. Har man dessutom en butik på nära håll är det svårt att stå emot. Men som du säger så är det bara nyhetens behag, och man har en massa liggande hemma. Ska faktiskt gå hem och frottera mig i dessa saker idag och se om jag kan hitta på något. Tack för den inspirationen.

... och när det gäller dina layouter här ovan vill jag bara säga: Helt ljuvliga!! ;) Som vanligt.

2007-10-17 @ 07:50:12
URL: http://www.sockergrynet.se/scrapbooking
Postat av: Sannasmamma

Japp, jag är kvinna, eller nåt..
Och här har du en som Cattis inte vågar hälsa på ;) *skratt*
Ja, vissa saker bara måååste man ha.. men använder man det?? Sällan..

2007-10-17 @ 13:15:56
URL: http://skeppar.blogspot.com
Postat av: Lisbet

Trött i mössan idag, undrar om jag håller på att bli förkyld!! I alla fall så har jag tagit mig tid att scrappa vilket känns bra men jag är i alla fall inte riktigt på hugget så nu surfar jag runt istället.

Gillar de små ugglorna på dina LO´s.

2007-10-17 @ 15:02:44
URL: http://digiscrapp.blogspot.com/
Postat av: Mizty / Caroline

Underbara nya LO´s! Älskar "höstlo´n" underbara färger och bilder!
Hoppas allt är bra med dig!!
Kram

2007-10-17 @ 23:07:04
Postat av: ÅsaB

Håller med om att man gott kan försöka använda de grejer man har hemma lite mer. Själv har jag inte köpt papper på evigheter, inte ens på Mässan i GBG (fast jag köpte ju lite annat förstås..)! Så visst dyker samma papper upp på flera av mina LO´s, men jag tycker inte det spelar så stor roll.:-)//ÅsaB

2007-10-18 @ 09:12:00
URL: http://scrapsystrar.blogspot.com
Postat av: favvismaria

superfina LO:er som alltid=)

2007-10-29 @ 10:06:13
URL: http://favvis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback