Skaka liv i denna kanske?

Någon kvar därute? Nå, kanske hittar ni hit igen så småningom...här i Askim går livet sin gilla gång; vi väntar på att husmarknaden ska vakna till liv igen och under tiden försöker vi förgylla tillvaron. Jag saknar ett eget hus och egen trädgård till den grad, att det känns som om jag spricker! Ska vi missa ett år till av egenodlade grönsaker, blommor och bär, känslan av att ta sitt morgonkaffe och öppna dörren och sätta sig på sin alldeles egen trappa? Möjligheten att börja med projekt som vi inte får plats med här hemma? Jag kan inte ens måla ett skåp, för det finns ingenstans att stå och göra det! Suck...

Just nu går jag på pulverdiet, bara två dagar, eller inne på tredje, ännu så länge, men det går rätt bra. Tänkte köra en vecka till att börja med och vidare en vecka i mars och till sist en eller två i april, beroende på var i vikten jag står.

Har börjat på Digital Bildbehandling på distans och det är kul, men jag tycker ärligt att det finns så många bra actions, att jag funderar på om jag någonsin kommer att orka behandla mina bilder från grunden. Tänker gå färdigt den i alla fall och jag har ju två år på mig, även om jag försöker följa med i det tempo som lektionerna släpps i.


Sonen har lärt sig åka skridskor. Mamma ramlade pladask baklänges...utan hjälm...


Korvgrillning i Sisjön efter promenad på isen, vilket mamma hatar; hur kan man vara säker på att den håller, liksom?


Inte alls så villig till att ställa upp på bilder längre...


Tandlös liten rackare!




Mitt favoritkort denna vinter, utsträckt arm taget med mobilkameran.




Köpenhamn innan jul

Jag har tom digiscrappat lite:

Cred: Little Dreamer Design - Steampunk


Cred: Little Dreamer Design - A New Day

Jaha, vänner, det var allt för den här gången! Ha det gott tills vi hörs igen!


Kommentarer
Postat av: Ulrikaulrika

Jag läser här fortfarande!



Kul att se dina layouter med Little Dreamer - grejer! Jättefina layouter!

Postat av: Jenny

räcker upp handen Ja jag är här!!!

2011-02-20 @ 21:03:30
URL: http://jennybergvall.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Och jag läser också här :)

Underbara foton och layouter. Jag läste Digital Bildbehandling 2008 (fast blev dock klar 2010 hmm..) Nu läser jag fotografikursen.

2011-02-21 @ 11:25:25
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: Marie

Vad roligt att du skakar liv i din blogg!! Jag har saknat dig och finns kvar här! :)

Välkommen tillbaka!



kram

2011-02-21 @ 16:45:51
URL: http://www.sockergrynet.se/
Postat av: annika

Åh, vad trevligt att ni finns kvar; gör ju så att det känns kul att blogga igen! Och bara så ni vet; jag läser era bloggar också, men facebook är nog nästan det enda ställe jag kommenterar på numera...

2011-02-21 @ 19:46:16
URL: http://annika5064.blogg.se/
Postat av: cia

Hittar hit ibland också och min blogg är precis som din ;-)

Lite nytt liv i den nu iaf, (och inlagt ett par veckor framåt).

Kram Cia

2011-03-15 @ 07:05:44
URL: http://ciascrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback