Kolla vilken duktig kille!

Vi övade på att skriva häromdagen och jag skrev Joels namn och han härmade så gott han kunde; jätteduktigt! Men uppenbarligen var han inte riktigt nöjd, för dagen efter ropade han på oss och titta, han har fixat till böjen på J! Utan hjälp! Mamma är stolt!

197060-181

197060-180

Inte nog med det, hans nya stora intresse är datorspel; han sitter och spelar Dora och annat online på Nickelodeon! Jösses, tre och ett halvt år...

Det var några stycken som undrade lite om Photoshop efter mitt förra inlägg; jag är alltså helt totalt nybörjare på det och kan egentligen ingenting! Men, jag har två fantastiska länkar som jag använder mig av och den från Moderskeppet rekommenderar jag alla nybörjare. Det är tre timmars total grundkurs och det är helt nödvändigt att lära sig, tycker jag, om man ska få ut något av det massiva programmet. Man kan ladda hem det gratis eller titta på det på skärmen direkt och här är länken:

http://www.moderskeppet.se/grunderna/play/intro/

Av någon anledning kan jag inte länka till sidan direkt, så ni får kopiera in den själva. Nästa länk jag använder mig av kommer här:

Devellos photoshoptips

Får man förresten länka hur som helst? Jag kanske får fan för detta? Fast varför skulle någon ta illa upp? Jag avslutar med en mosaik som sammanfattar december...
image180


Kommentarer
Postat av: myamia

Tack för länkarna, ska kolla det så fort jag har tid! Underbara layouter du gör, gillar din stil massor ;) K maria

Postat av: jenny_li

Hej!

Kul att ha hittat dig igen - eller bli hittad av dig, eller hur man ska säga... ;o) Nä, jag har verkligen haft en svacka, men nu får det vara nog - även om det är grått å eländigt, så får man det väl inte soligare än man gör sig eller hur det nu var.

Här har hänt mycket skoj sen sist - gosh vilka snygga grejer du gör! Jag älskar allt, allt, ALLT! Mest kippade jag efter luft åt fotot på Tre gringos-LOn, shit vilka färger - tokläckert!

Hur gör du dina mosaiker? Det är en sån grej jag skulle vilja kunna - men jag vet inte hur man gör... Just för att få exakt samma storlek och beskuret där man vill och exakt jämnt placerat och sådär... Har du gått den där Photoshopkursen och lärt dig? Den där på Högskolan i Jkpg. Jag börjar vårkursen nu i veckan (tror jag
- har inte fått nåt kursbrev eller så än).

Kram!

2008-01-23 @ 21:16:27
URL: http://ordenrunt.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback