Nikon eller Canon, Canon eller Nikon?

Tänk att det ska vara så svårt att bestämma sig för vilken kamera jag ska köpa!  Måste nog ta mig till en fysisk butik och klämma lite...valet står nog mellan Nikon D40X och Canon EOS 400D. Nikon är det märke jag använde förr, när jag plåtade manuellt, men Canon är ju Canon...någon som vill delge sina erfarenheter av dessa två?

Joels favoritfröken slutar på hans dagis på fredag, så jag gjorde en layout som litet minne. Vet ju att den förmodligen inte kommer upp på hennes vägg, men blir kanske ett roligt minne...skulle ju egentligen scrappat en bild på henne, men upptäckte att de få jag hade var rent urusla, så det fick bli en fotoserie i repris!

197060-77

Kommentarer
Postat av: Therese

Fint alster till fröken!
Ja jag har en Nikon D50, är kalasnöjd! Jag stod också o valet och kvalet mellan Nikon och Canon, jag kunde inte bestämma mig förens jag stod i en butik och kände på dem, hur d låg i handen...tycker nikons grepp är 100% bättre, men det är säkert en smaksak. Hoppas du blir nöjd när du gjort ditt val!

Postat av: Fia

Underbar sida! Fröken kommer nog att bli superglad!

2007-07-03 @ 19:41:00
URL: http://fialoppansblogg.blogspot.com
Postat av: Skumpis

Men guuuud vad glad hon kommer bli!!! Va fiiiin den är!

2007-07-03 @ 20:05:28
URL: http://skumpis.blogspot.com
Postat av: bitte71

ÅH, vad fin LO - hans fröken blir säkert jätteglad!
Ang. kamera - vi har en Nikon D70 och vi är jättenöjda med den. Nu var det ju visserligen sambon som kollade runt mest när vi skulle köpa den, så jag kan inte uttala mig om Canons kameror. Men som sagt - vi är supernöjda med den!

2007-07-03 @ 20:15:38
URL: http://blog.bahnhof.se/wb86356
Postat av: Venezuela/Diane

Wow, vilken fin LO du gjort till Joels fröken, vilket fint minne för henne!

2007-07-03 @ 20:23:34
Postat av: webmosterhelene

Håhå, kameradags :) Jag har en Canon EOS 350D och är mer än nöjd! I helgen klämde jag på en Nikon D80 och tog några bilder med den (en av mina bästa vänner hade köpt en sån) och den verkar oxå kanonbra :) Så det är nog bara att göra "app lapp sa att du slapp" :)
Kram

2007-07-03 @ 21:00:31
URL: http://webmosterhelene.blogspot.com
Postat av: ninni73a

Jag köpte Canon 350D förra året och är supernöjd! Jag var negativt inställd till nikon innan för att jag hade en kompakt dig. som var så jädra värdelös!!! Det måste väl ha varit fel på den men jag sålde den istället för att ta reda på det....hehe! Sen har jag haft canon innan och alltid varit nöjd, plus att jag älskar deras programvaror som medföljer! Använder alltid deras zoombrowser och utskriftsprogrammet Photo Record. Det enda negativa jag har är att jag får näsan i displayen när jag fotar, men det har ju med att göra att jag är en av de få som använder vänster öga för att glo i sökaren. Sen önskar jag att jag hux flux kunde byta till 400:n, men man kan inte få allt! Jag läste ett test i nån fototidning där de testatde min kamera mot nikon nånting 200 (minns inte namnet alltså.. ) och då tyckte jag att canon vann det testet. Det som övervägde till slut var nog att Canon alltid är canon! Lycka till! :-D

2007-07-03 @ 21:07:07
URL: http://ninnisplace.blogspot.com/
Postat av: cattis

Har ingen av dom...men vill väääldigt gärna ha en ny kamera och gärna någon av dessa!
Fröken måste ha blivit Jätteglad!

2007-07-03 @ 23:03:05
URL: http://kathis.blogg.se
Postat av: Sandra (theosen på familjeliv)

Jättefina alster du gjort!!
Vi har precis inhandlat oss en PentaxK100D. Och vi är supernöjda!! Jag vet att du ville veta i valet mellan canon och nikon. Men vi stog och kände just på canons motsvarighet till pentaxen vi köpte. Vi föll för att våran har en antiskakfunktion, och att den kändes mer rätt i handen...

2007-07-03 @ 23:09:32
Postat av: Caroline / Mizty

Fröken kommer att bli överlycklig!! Superfin & underbara foton!!

2007-07-03 @ 23:28:49
Postat av: Sosofofie

Lövli!

2007-07-04 @ 14:55:47
URL: http://sosofofie.blogspot.com
Postat av: Erik

Hej! Råkade komma förbi när jag sökte på "photo nikon" din blogg kom upp i listan :) Jag stod inför samma val. Var mest inställd på en Canon EOS400D. Tills jag kom till affären och jämnförde dessa 2 modeller. Nikon var klart snyggare och skönare. Den enda skillnaden som jag har kommit på efter köpet är att Canon kan ta foto i RAW format vilket NIKON beskriver som RAW men inte är samma sak. Annars är jag kanon nöjd. Det finns många manuella inställningar samt bra auto-läga så till och med mina små syskon (12-18år) klarar av den! Väldigt roligt! Lycka till med köpet. Kolla in min tillfälliga hemsida där jag har lagd upp några bilder :) //ERIK

2007-12-28 @ 21:46:56
URL: http://www.erikpolder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback