Jaha, då var det dags igen!

För VAB, alltså...denna envetna hosta och förkylning som återkommer var och varannan vecka. Stackars små barn, hur orkar de? Häromdagen var det 10 av 22 barn närvarande på dagis, det är stort bortfall, det!

Vill tacka Er så mycket för erbjudanden om ljudböcker!

Tack också för alla fina kommentarer om Joels nymålade sänghörna; jättekul att ni också gillar den! Och, ja, Joel gillar den också! Någon undrade om bokhyllan; det är min far, snickaren, som gjort den och den är så fin! Fast originalet är från Inreda.com, men jag minns inte tillverkaren...den påminner ju dock rätt mycket om en tallrikshylla, så en händig person kan nog få till det!

Igår satt jag och pillade  med en layout gjord på lace cardstock. Jag tyckte de var jättefina när de kom och köpte på mig alldeles för många och eftersom jag bestämt mig för att använda det material jag har hemma innan det blir nya inköp (nåja, månadspaket borträknade...) så gjorde jag en LO med ett foto på alldeles ny Joel! Det finns inte så många bilder från den allra första tiden, glömde helt enkelt bort kameran, så jag har länge tänkt scrappa om just det här fotot och det av den enkla anledningen, att jag inte är helt nöjd med den första jag gjorde. Och då menar jag verkligen min första layout! Så här kommer den senaste och den allra första:

image198

Och hur plåtar man lacelayouter??? Lite skevt är det, men den står på stativ. Här kommer den första jag gjorde, med samma foto:

image199

Den lilla ringen längst upp till höger innehåller den sista navelsträngsbiten...och scanningen är usel; det är därför jag plåtar av mina layouter, får helt enkelt inte till det med scannern.

Nu ska jag läsa kameramanual, så jag kan kameran till den ljusa delen av året återkommer! Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååh- meen annika! Vilken alldeles ljuvlig LO du har skapat. Underbar!!!! :-)

Postat av: Anonym

Glömde skriva en grej om VAB förresten. Idag var det tre (3!!) av 19 barn på lillans avdelning. Vad händer undrar man?? :-o Stackars småttingar- undrar också hur de orkar med alla sjukdomar?

2008-01-30 @ 14:28:43
Postat av: elin

vilken underbar lo Annika, och så olika det kan bli med andra färger. å visst är det trist med dagis bacciler som bara kommer och går hela tiden. // Elin

2008-01-30 @ 19:52:02
URL: http://www.pylle-pylle.blogg.se
Postat av: Maria

Är så glad att mina barn är förbi den värsta sjukåldern. Visst kommer det men inte alls i samma utsträckning som på dagis tiden. Hoppas han kryar på sig snabbt.
Underbar LO med lacen. Riktigt, riktigt fin. Kul också med jämförelsen.

/Maria

2008-01-30 @ 21:14:51
URL: http://alstorp.blogg.se
Postat av: Skumpis

Snygg!!! Kul att använda lacen (nytt ord för mig) som den är och inte på CS. Din första LO är ju ganska långt ifrån din nuvarande grymma stil men ändå bland de snyggaste förstaLOsarna jag sett, undantag Scrapsyster ÅsaBs makes :-) Kanske lutar fotot lite väl mycket :-D :-D
Kram och krya-på-dig-hälsning till Joel.

2008-01-30 @ 21:44:47
URL: http://skumpis.blogspot.com
Postat av: Sosofofie

Hihi vad roligt att se din första lo!

2008-01-30 @ 22:14:59
URL: http://sosofofie.blogspot.com
Postat av: Heléne

Oh så fint! Underbara kombos av lace och dekos! Snart får jag en sån där liten rynkig plutt att snosa på... det är knappt man tror att det är sant! Kram!

2008-01-30 @ 22:43:41
Postat av: Lily

*LOVE* Du, jag tror att du kan använda upp all lace cardstock... För du är ju en jäkel på att scrappa med det. Layouten är underbar!

2008-01-30 @ 23:33:51
URL: http://marie.robe.nu
Postat av: Aase/ängel60

Bedårande är verkligen bedårande, visst är det kul att scrappa samma foto och se att de blir så olika?
Kramen en stor! Aase

2008-01-31 @ 22:26:53
URL: http://angel60.blogg.se
Postat av: Jenny

Supersnygg! Och jag kommer ihåg den andra från ditt fl-galleri - himla kul att se skillnad! Hoppas Joel är bättre nu & att ni får en bra helg!

Postat av: claudia79

Suuuperfin LO!!! Men du, var har du köpt den där ursnygga cerisa blomman?? VILL HA!

Jag minns din första LO....på FL satt jag och beundrade den bland andra väldigt mycket, men jag hoppas du inte tar illa upp nu när jag säger att du verkligen har utvecklats!!! Som alla andra förstås om man tittar tillbaka på sina första alster - men att du skulle utvecklas till den superfina stil du har idag, kunde man nog inte utläsa av din första, tycker jag:)
kram!!

2008-02-02 @ 20:15:42
Postat av: Andrea

Wow - absolutely adorable Layouts - LOVE them - esp. the first one!!!

2008-02-03 @ 19:23:57
URL: http://creativecreations.typepad.com
Postat av: cattis

Nu var det ändrat här inne...trodde jag hamnat i helt fel blogg...hahaha..

Roligt att få se din första layout. Och den nyaste du har gjort är helt Underbar!

Kramis!

2008-02-04 @ 21:34:20
URL: http://kathis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback