Det där med vikten...

Att det ska vara så satans svårt! Jag har sedan årsskiftet siktat in mig på att följa GI-rekommendationer och det funkade rätt bra de första veckorna; jag gick ner 4,5 kilo och det var inte ett dugg svårt! Tyvärr får jag inte med mig man och son på detta, men det är egentligen inget stort problem; jag kompletterar helt enkelt med vit pasta, vitt ris och potatis till dem! Sonen äter också fullkornsris och bulgur emellanåt; skam den som ger sig...

Nu till problemet; varför hamnar man, nästan alltid, på ngn slags platå, där vikten helt enkelt stannar? Så har det varit för mig ett tag och nu märker jag att jag fuskar mer och mer pga av det! Sötsuget smyger sig på mig mer eller mindre varje kväll ! Nä, jäklar i havet, imorgon börjar jag med med rivstarten igen, för Håll koll-tjänsten på GI-viktkoll ska tydligen bli enklare nu och jag behöver ett enkelt verktyg för att föra dagbok! Så, håll tummarna för att jag fixar de fyra sista kilona också!

Jag vill bara påpeka att jag inte ser GI som någon slags bantningskur; det är för mig ett sätt att äta bra och nyttig mat; här blir inga halvfabrikatsmiddagar, utan vällagat och balanserat...och, wow, till på köpet äter man sig lättare! Det är ett helt nytt tänk för en som ratat grädde och smör i så många år!

EOV på Swescrapbook


Slutligen, jag har faktiskt hållit mig från datorn ganska mycket denna veckan! Klappar mig på axeln!

Kommentarer
Postat av: Saawan

Ja du. Själv tycker jag viktväktarnas tänk med nyttig enkel mat funkar kanon och jag vet precis hur jag ska/måste äta och röra mig för att vara i den form jag faktiskt vill vara. Men sen trillar man dit i alla fall och har man fuskat en dag kan man ju lika gärna ta nästa också, eller hur?! Suck.



Lycka till i alla fall.

Postat av: Ulrika

Vilken otroligt härlig LO!

2009-04-05 @ 20:42:16
URL: http://ullespyssel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback